Facebook reklama
Visi žino apie Facebook, bet mažai kas žino kaip reklamuotis Facebook tinkle. Esame taip įpratę naršyti Facebook ir matyti reklamas, kad jų beveik nepastebime, o rinkodaros specialistams tai yra galingas įrankis. Kaip Facebook reklamą tinkamai panaudoti savo verslui ir sulaukti investicijų grąžą? Kaip pritraukti klientų šiame populiariausiame tinkle Lietuvoje? Kaip reklamuoti Facebook puslapį?
Dažnai kalbame apie tikslinę rinkodarą, todėl pasiekiamumas yra tik viena iš lygties dalių. Sėkminga reklama nepasiekia visų, ji pasiekia reikiamus žmones, ir čia Facebook yra nepaprastai naudingas. Kalbant apie tikslinį klientų pritraukimą, Facebook yra neprilygstamas. Jis tiek daug žino apie savo naudotojus, o ši informacija padeda reklamuotojams pasiekti tinkamus žmones su tinkama žinute.
Šis gebėjimas tiksliai nukreipti konkrečias žmonių grupes pritraukia beveik 10 mln. aktyvių reklamuotojų ir per ketvirtį Facebook uždirba 28,6 mlrd. dolerių. Negalima ginčytis su rezultatais, o tai reiškia, kad negalima paneigti Facebook reklamos galios, kuri yra itin pelninga.
Kaip pritraukti klientų Facebook
Pagrindinis dalykas, kurį reikia prisiminti naudojant Facebook reklamą, yra tai, kad žmonės, kuriuos pasieksite, nesiekia aktyviai pirkti jūsų produkto ar paslaugos. Jie ilsisi, bendrauja su draugais, ieško juokingų vaizdo įrašų ir t. t., o jūs tai nutraukėte savo reklama. Ką daro sėkmingos Facebook reklamos?
Įmonės, kurios sėkmingai naudojasi Facebook reklama, prašo naudotojų užsiregistruoti, o ne pirkti. Norėdami būti sėkmingi, turite prie klientų prieiti mažais žingsneliais. Facebook vartotojai yra nepastovūs ir greičiausiai spragtelės atgal į Facebook iš jūsų svetainės, jei iš anksto prašysite didelio įsipareigojimo (pirkimo). Vietoj to laikykitės paprastų konversijų, pavyzdžiui, užsiregistruoti jūsų paslaugai, užpildyti trumpą formą arba pateikti el. pašto adresą.
Net jei parduodate produktus, o ne paslaugas, turėtumėte apsvarstyti galimybę sutelkti dėmesį į tarpinę konversiją, pavyzdžiui, naujienlaiškio prenumeratą. Vėliau galėsite padidinti pardavimus naudodami el. pašto rinkodaros arba Facebook pakartotinės tikslinės reklamos priemones.
Net jei iš pradžių prašote tik el. pašto adreso, norėdami, kad jūsų skelbimai būtų pelningi, galiausiai turėsite iš šių naudotojų uždirbti pinigų. Geriausias verslo modelis, tinkantis Facebook reklamoms, uždirba pajamas iš savo naudotojų laikui bėgant, o ne iš karto. Vartotojas gali būti suteikęs jums savo el. pašto adresą, tačiau jums reikės įgyti daugiau pasitikėjimo, kol jis greičiausiai ką nors nusipirks. Neturėtumėte priklausyti nuo vieno didelio pirkimo. Idealu būtų keli mažesni pirkimai.
Kaip reklamuotis Facebook
Žinote kaip pritraukti sekėjų Facebook tinkle, ir tuos būdus išbandėte, tačiau jie neatnešė norimų rezultatų? Visuomet galite pasinaudoti Facebook reklama. Dabar Facebook reklama gali būti kelių rūšių. Galite reklamuoti savo puslapį, įrašus puslapyje, veiksmus, kuriuos atliko naudotojai, arba pačią svetainę. Nepaisant to, kad Facebook vis daugiau dėmesio skiria vietinėms reklamoms ir lankytojų srauto išlaikymui svetainėje, vis dar galite sėkmingai siųsti naudotojus į savo svetainę.
Taip pat yra keletas skelbimų formatų, įskaitant paveikslėlius, vaizdo įrašus, karuselę (kelis paveikslėlius), instant experiences ir kolekcijas. Facebook reklama taikosi į naudotojus pagal jų buvimo vietą, demografinę ir profilio informaciją. Daugelis šių parinkčių prieinamos tik Facebook tinkle. Sukūrę reklamą, nustatysite biudžetą ir siūlysite kainą už kiekvieną paspaudimą arba tūkstantį parodymų, kuriuos gaus jūsų reklama.
Vartotojai mato jūsų skelbimus Facebook šoninėje juostoje arba naujienų juostoje. Mūsų, kaip rinkodaros specialistų, pagrindinis tikslas paprastai yra nukreipti srautą į savo svetaines. Kurti savo terpę Facebook tinkle yra puiku, bet kai atvedate žmogų į savo svetainę, jūs kontroliuojate tą terpę, o tai suteikia jums geriausią galimybę konvertuoti savo tikslus.
Kodėl verta reklamuotis Facebook
Jei skaitote šį įrašą, tikėtina, kad jau apsisprendėte, ar turėtumėte reklamuotis Facebook. Tačiau jei vis dar dvejojate, pateikiame keletą priežasčių:
Didesnis prekės ženklo žinomumas. Skirtingai nei Google reklama, kurie yra vien tik tekstiniai, Facebook reklamose galite naudoti paveikslėlius ir vaizdo įrašus, kurie gali pagerinti jūsų prekės ženklo įvaizdį. Ir nors Facebook tinkle naudotojų pirkimai nėra tokie aukšti kaip Google, vaizdai suteikia jums galimybę išsiskirti tarp naudotojų pasitelkiant emocijas.
Maža kaina. Kadangi Facebook skelbimai siūlo tokį tikslingą naudotojų nukreipimą, galite būti tikri, kad maksimaliai išnaudosite savo reklamos biudžetą.
Universalumas. Dėl plataus reklamos formatų pasirinkimo ir skirtingų galimų tikslų galite naudoti Facebook reklamą, kad nukreiptumėte juos į vartotojus kiekviename rinkodaros etape.
Įžvalgos apie auditoriją. Žmonės Facebook praleidžia daug laiko ir kasdien jį naudoja dėl įvairių priežasčių. Duomenys, kuriuos renkate naudodami Facebook reklamą, suteikia neįkainojamų įžvalgų apie klientus, kurias galite panaudoti kur nors kitur savo strategijai kurti.
O jei to nepakanka, štai jums keletas skaičių:
- 66 % JAV mažųjų įmonių naudoja Facebook reklamą.
- Vidutinis Facebook vartotojas per mėnesį paspaudžia 11 skelbimų
- Facebook reklamos vidutinė vieno paspaudimo kaina yra mažiausia iš visų socialinės žiniasklaidos reklamos platformų.
Facebook reklama: Kaina
Norėdami atsakyti į klausimą, kiek kainuoja Facebook reklama, pirmiausia turime paaiškinti, kaip veikia jos sistema. Platforma sukurta pagal aklojo aukciono sistemą, o tai reiškia, kad reklamuotojai teikia pasiūlymus dėl skelbimų vietos tiek mobiliajame, tiek staliniame kompiuteryje, kad pasiektų konkrečias auditorijas. Kad pasiūlymų teikimo procesas būtų sąžiningas, nors reklamuotojai gali nustatyti bet kokį pasiūlymą, jei jis laimės pasiūlymą, iš jo sistema ims tik 1 centu didesnį mokestį už didžiausią pasiūlymą. Trumpas pavyzdys: jei didžiausias pasiūlymas už tam tikrą skelbimo vietą kainuoja 1€, o reklamuotojas nustato savo pasiūlymą, lygų 2€, iš tikrųjų ji ar jis bus apmokestintas tik 1,01€. Tai taikoma visiems Facebook reklamos platformoje palaikomiems verslo modeliams, pavyzdžiui, CPM, CPC ir CPA.
Daugumoje platformų reklamos sąnaudoms apskaičiuoti naudojami du rodikliai: kaina už paspaudimą (CPC) ir kaina už 1000 parodymų (CPM). Nors yra daug kintamųjų, kurie gali turėti įtakos jūsų Facebook reklamos kainai, tyrimai rodo, kad vidutiniškai įvairiose pramonės šakose vieno paspaudimo kaina Lietuvoje yra nuo 0,06€ iki 0,60€, o CPM - 0,40€ iki 3,00€. Jei šie skaičiai atrodo dideli, galite už mažą kainą pas mus pirkti Facebook sekėjus savo puslapiui, tai bus paprasčiausias būdas pritraukti naujų klientų.
Facebook pardavimai: Marketplace
Panašiai kaip skelbiu.lt, Facebook Marketplace naudotojai gali skelbti daiktus, kuriuos nori parduoti potencialiems pirkėjams savo vietovėje. Pradžioje naudotojai galėjo parduodavo savo naudotus daiktus, pardavėjai skelbdavo skelbimus Marketplace puslapyje, o pirkėjai mokėdavo grynaisiais, jei juos tenkindavo daiktas. Tačiau nuo kuklios pradžios Facebook Marketplace per daugelį metų gerokai išsiplėtė.
Dabar smulkūs interneto prekybininkai naudojasi Marketplace, kad parduotų savo produktus beveik trims milijardams Facebook naudotojų per mėnesį. Marketplace jau nebėra senų sofų ir įtartinų Ford Focus, bet joje parduodamos mados prekės, kosmetika ir elektronika, interneto mažmenininkai toliau plečia savo veiklą ir užmezga platesnius tinklus.
Kaip smulkiojo verslo savininkas galite abejoti, ar Facebook prekyba yra perspektyvus pajamų šaltinis, nes ši platforma visgi yra socialinis tinklas.Tačiau prekyba Facebook tinkle turi daug privalumų, įskaitant:
Nuliniai mokesčiai - kur dar galite parduoti internetu ir nemokėti jokių mokesčių? Visose didesnėse platformose, kurios leidžia prekiauti, turite mokėti tam tikrą mokestį už parduotą produktą. Naudodamiesi Marketplace neturite mokėti nė cento, o tai reiškia, kad galite pasilikti visą pelną!
Didžiulis potencialių pirkėjų skaičius - dar vienas puikus dalykas, susijęs su Facebook prekyba, yra didžiulis platformos mastas. Kas mėnesį prie platformos prisijungia trys milijardai naudotojų, o vos per vieną paskutinį ketvirtį prie Facebook prekyvietės prisijungė daugiau nei milijonas naudotojų - taigi turite daugybę pirkėjų, kuriems galite parduoti.
Integracija su jūsų internetine parduotuve - jei naudojate elektroninės prekybos platformą, kuri sklandžiai sinchronizuojasi su Facebook, galite skelbti produktus Facebook Marketplace vienu mygtuko paspaudimu tiesiai iš savo parduotuvės. Taip sutaupysite laiko ir pastangų, kurias tektų skirti produktų įkėlimui į kelias prekyvietes.
Facebook reklama grupėse
Reklama Facebook grupėse turėtų būti kiekvieno sumanaus rinkodaros specialisto strategijos dalis. Norėdami išbandyti, kaip sektųsi, pabandykite dalyvauti kitų grupių pokalbiuose. Nustebsite, kokį įsitraukimą galite paskatinti vien skelbdami svarbius komentarus ir įžvalgias pastabas. Nors tai puikus būdas patraukti dėmesį Facebook tinkle, patys įsteigę grupę galėsite viską kontroliuoti.
Sukurdami grupę galite priversti Facebook algoritmą dirbti jūsų naudai ir padidinti savo pranešimų matomumą. Jei grupės nariai reguliariai sąveikauja su jūsų turiniu (pamėgsta, dalijasi, komentuoja, skelbia pranešimus ar nuorodas), Facebook laikys jus savo draugais. Rinkodaros specialistai, kurie tai supranta, naudoja grupes, kad padidintų savo organinį pasiekiamumą. Palyginti su mokama Facebook reklama, Facebook grupių rinkodara kainuoja mažai, o duoda didelę (jei ne didesnę) grąžą.
Kaip reklamuotis Facebook grupėse
Reklamuoti savo verslą Facebook grupėje yra sunku, tačiau yra keletas paprastų būdų, kaip galite plėtoti savo verslą neerzindami kitų grupės narių. Tiesą sakant, laikydamiesi šių taisyklių, tapsite asmeniu, į kurį jie kreipsis, kai jiems prireiks jūsų produkto ar paslaugos!
Prisijunkite prie tinkamų Facebook grupių. Išanalizuokite grupes, prie kurių prisijungiate, ir veikite strategiškai. Jei siūlote rinkodaros paslaugas, prisijunkite prie verslo grupių, jei parduodate vaikiškus drabužius, grupės, kuriose dalyvauja mamos, atrodo akivaizdus pasirinkimas, tačiau būkite išrankūs ir negaiškite per daug laiko pardavimo grupėse.
Nekiškite daug reklamos. Nėra nieko labiau atstumiančio apie verslą, nei nuolat matyti jų pardavimo pranešimus Facebook grupėje. Yra tik vienas dalykas, kuris yra blogesnis už pardavimų skelbimą, - tai nuolatinis dalijimasis nuorodomis į tą patį puslapį ar svetainę grupėje, nesuteikiant jokios pridėtinės vertės informacijos, kad sužinotume, kodėl turėtume spausti nuorodą!
Suteikite vertę. Užuot siuntinėję reklamą, pridėkite vertės. Atsižvelkite į grupes, kuriose esate, ir į tai, dėl ko jose dalyvauja nariai. Pateikite jiems naudingo, pridėtinės vertės turinčio turinio, o ne pardavimo pasiūlymų, ir netrukus užmegsite naudingus ir ilgalaikius ryšius.
Klauskite nuomonės ir kreipkitės patarimo. Yra daugybė būdų, kaip galite papasakoti žmonėms apie savo gaminius ar paslaugas nesistengdami parduoti jų. Esu įsitikinęs, kad dauguma žmonių būtų kur kas labiau linkę atsakyti į klausimą, kuriame klausiama nuomonės apie produktą, nei į pranešimą, kuriame parduodamas tas pats produktas.
Leiskite Jums padėti tapti populiariais Facebook tinkle!
Pas mus galite užsisakyti Facebook sekėjų - tai padės Jums tapti populiaresniais Facebook tinkle greičiau. Sekėjų pirkimas naudingas tiek naujoms įmonėms, tiek asmenims.